ההבזק עוסק בשאלה: איך תשפיע הוספת כביש למערכת כבישים בין שתי ערים, על משך הנסיעה מעיר אחת לשנייה?
To the MNS presentationההבזק עוסק בשאלה: איך תשפיע הוספת כביש למערכת כבישים בין שתי ערים, על משך הנסיעה מעיר אחת לשנייה?
To the MNS presentationאיזה מודל בנה דיטריך בראס שחקר את הבעיה במחצית השנייה של המאה העשרים?
במה תלוי משך הזמן שמכונית עוברת אחד מקטעי הדרך בין שתי הערים?
אם מפשטים את הבעיה ומניחים שמשך הזמן הנ"ל תלוי רק במספר המכוניות על הכביש, סביר להניח שנהגים יבחרו בדרך שבה מספר המכוניות בזמן נתון קטן יותר, וכך יגדל מספר המכוניות באותו קטע דרך. האם התהליך הזה מתייצב? האם כשמספר המכוניות יעלה, יתקבל שיוי משקל בין המסלולים השונים בין שתי הערים מבחינת משך הנסיעה?
האם הוספת כביש חדש המחבר בין שתי הערים בהכרח יקטין את משך הנסיעה ביניהן?
האם קרו בעולם מקרים שבהם הוספת כביש הגדילה את עומס התחבורה בין שתי ערים? או שביטול כביש הקטין את העומס?
To the MNS presentationמודל מתמטי שמפשט בעיה מהמציאות ומוביל לפתרון
פרדוקס – תוצאה מתמטיות שסותרת את האינטואיציה
שתי משוואות בשני נעלמים
שיווי משקל דינמי
To the MNS presentationהדמויות המרכזיות (לפי סדר א"ב של שם המשפחה)
דיטריך בראס Ditrich Braess
ג'ון נאש John Nash
To the MNS presentationלתכנון רשת כבישים, מערכות חשמל, שרשרות מזון, מערכות מכניות
To the MNS presentation
כדי להתחיל את המצגת לחץ בכל מקום בשקופית הראשונה.
כדי לעבור לשקופית הבאה השתמש במקשי החצים